Geplaatst op 20:16 om Donderdag 16 april 2009
Ik wil dit jaar met mijn camper naar Schotland, en zou graag ervaringen en tips van anderen willen horen aangaande veerboot en de mooiste plekjes natuurlijk.
Geplaatst op 08:22 om Woensdag 3 juni 2009
@Anne, veerboot op tijd reserveren en op tijd op de kade zijn. Verder je gewoon onderdompelen in de sfeer van zo'n cruiseschip (niets aan namelijk). Je kunt het best naar Hull varen. Kost je een nacht, maar dan leg je op de weg de minste kilometers af.
Schotland is het mooist aan de westkust. Ja, daar regent het wel. Maar de luchten die dat oplevert, zijn onweerstaanbaar. Als de zon schijnt, dan moet je 's avonds oppassen voor de midges (hele kleine insectjes die je compleet lek prikken - en jeuken dat dat doet!) De Schotten pakken zich niet voor niets helemaal in in gaasdoek.
De weggetjes zijn smal. Er zijn zogenaamde passing places. Maak er gebruik van! Ook de helling kan behoorlijk stijl zijn. Negeer de verkeersborden niet wat dit aangaat!
Kamperen met de camper kan op prachtige kampeerplaatsen. Je staat zomaar op een klif aan zee. Toen ik in Glasgow woonde (alweer lang geleden) was de wet dat je sowieso 24 uur overal mag staan. Als dat nog steeds zo is, dan kun je dus op de mooiste plekjes je camper parkeren.
Het eiland-hoppen langs de Hebriden is helemaal machtig.
Grote stad bezoeken? Hoewel ik Glasgow leuker vind, heb je voor een dagje meer aan Edinburgh. Dit is zo op het oog een veel mooiere stad dan Glasgow. Glasgow wordt de mooiste Victoriaanse stad van Groot Brittanië genoemd, maar na Victoria zijn ze vergeten de huizen schoon te houden. Het doet daarom allemaal wat somber aan. Bovendien is het een enorme stad met veel werkloosheid.
Ik ben jaloers. Ik hou van Schotland. Dat het weer niet altijd meezit, maakt helemaal niets uit. De natuur maakt alles goed. En de Schotten zijn reuze aardig.
Geplaatst op 19:20 om Woensdag 3 juni 2009
@Inge, geweldig bedankt voor je reactie op mijn vraag, dit is nou juist de bedoeling van deze groep om gegevens en ervaringen uit te wisselen.
Hier heb ik best wel wat aan, echter de overtocht heb ik net geboekt van Hoek van Holland naar Harwich, omdat dat voor zover wij het konden bekijken de voordeligste en beschikbaarste was. Nu moeten we wel verder rijden, maar dat rekenen we ook maar als vakantie.
Ook van een klant van me kreeg ik veel info over de Oostkust, dus ik krijg het nog heel druk in die twee weken.
Wat Schotland me precies trekt, kan ik eigenlijk niet eens zeggen, maar als ik daar ben zal ik het antwoord wel krijgen.
Bedankt nogmaals voor de reactie!