« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 19  |  volgende pagina »
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 23:32 om Zaterdag 30 januari 2010
Stel,ik besluit te stemmen op de pvda.Echter deze partij is een lijstverbinding aangegaan met tweede kramer.Mijn stem blijkt een reststem
en zorgt ervoor dat deze aan de pvda verbonden partij een zetel krijgt.
wil ik dat als pvda stemmer?....................................natuurlijk niet!!!!
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 00:47 om Zondag 31 januari 2010
Jij blijkbaar niet. Iemand anders misschien juist wel. Zo werkt dat met lijstverbindingen. En daar is niks mis mee.
Dit bericht is verwijderd.
Geplaatst op 08:28 om Zondag 31 januari 2010
Inhoudelijk heb ik geen mening over welke lijstverbinding dan ook. Laat iedereen daar vooral zijn of haar eigen mening of gevoel bij hebben.

Er zit alleen een denkfout in de redenering van Rienk. Hij vraagt zich af wat er geberurt, wanneer zijn stem een reststem blijkt te zijn. Nou, die koppeling wordt nergens gemaakt. Niks of niemand geeft de stem van Rienk het etiket 'reststem'. Uit de telling blijkt op enig moment dat er reststemmen zijn. Die zijn niet van jou of van mij. Die zijn er gewoon.

Er zijn ook mensen die vinden dat het om die reden niet nodig is dat zij gaan stemmen: hun stem doet er immers toch niet toe. Ze maken in mijn ogen dezelfde denkfout als Rienk: ze kiezen ervoor om niet te stemmen op de partij van hun voorkeur, waardoor die partij mogelijk te weinig stemmen krijgt voor een extra zetel.

Je zult begrijpen dat ik niet zoveel op heb met strategisch stemmen. Wie dat wel doet, moet dat uiteraard zelf weten.

Het belangrijkste is dat je gáát stemmen. Het is de moeite waard!
Geplaatst op 09:04 om Zondag 31 januari 2010
Tja je kiest zelf voor de partij die een lijstverbinding aan gaat. . Wellicht moet je dan toch je keuze herzien (andere partij). Reststemmen moet je nooit als persoonlijke stem zien, wat al werd gezegd die zijn er gewoon.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 15:12 om Zondag 31 januari 2010
Stel....je stemt op een partij welke een lijstverbinding is aangegaan met een andere partij.

Dan stem je dus op het DNA van 2 partijen..................wonderlijk!!
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 15:14 om Zondag 31 januari 2010
Je kan toch zelf bepalen of je dat al dan niet wenselijk vindt en dat meenemen in je stem?
Ik zie het probleem niet zo.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 16:17 om Zondag 31 januari 2010
Politiek is geen technisch verhaal! Lijstverbindingen zeggen ook minimaal iets over de intenties van de partijen die de verbinding aangaan. Daar is technisch niets mis mee... maar het zegt natuurlijk wel wat! ...Vertrouwen op eigen kracht ..bang de boot te missen!...
De PvdA is in Smallingerland nog nooit eerder een verbinding aangegaan... ...
Geplaatst op 16:27 om Zondag 31 januari 2010
Grappig dus jullie stemmen straks op een partij waar je helemaal 100% achter staat. Dus alles wat de partij doet en wil ben je het mee eens.
Ik zie geen probleem in lijstverbinding. Samen ben je dan toch sterker en kom je nog meer voor je idealen op ect.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 17:30 om Zondag 31 januari 2010
Politiek is blijkbaar niet mijn ding. Snap er geen hout
meer van deze discussie. Je stemt toch altijd op een verzameling van zaken? Kon je maar per onderdeel je mening geven. Dan pikte je het beste van alle partijen eruit. Zo zou je dan je eigen partij samenstellen.
« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 19  |  volgende pagina »