Raar of niet Raar/Waar of niet Waar?
» Kat vs. Jam
Het is een bekend gegeven, dat wanneer je een boterham of beschuit met jam laat vallen deze altijd met de jam naar beneden valt.
Ook is bekend, dat wanneer een kat valt deze altijd met de pootjes naar beneden op de grond terechtkomt. Wat gebeurt er nu als je een kat zijn rug insmeerd met een laag jam en deze dan vanaf een bepaalde hoogte laat vallen? |
Anne, aardbeienjam of perzikkenjam, het maakt niet uit katten vinden het meestal niet lekker! Om je tegemoet te komen stel ik voor om er een knutselactiviteit van te maken. Neem een beschuitje, plak aan de onder kant (gesneden kant) 4 zelfgemaakt marsepijnen katten-pootjes aan vast met eetbare lijm (verdikt rijstewater kan ook). De bovenzijde van dit beschuitje stelt het ruggedeelte voor van de kat en besmeer je met de jam ( naar keuze) en test het resultaat. Het voordeel dat je nu hebt is dat je dierenvriend blijft, geen last kan krijgen met diervriendelijke organisaties en jouw onderzoek toch redelijk onderbouwd uitgevoerd kan worden.
|
Voor het je gelukt is om de rug van een kat met jam in te smeren, ben ik bang dat je alweer in het ziekenhuis ligt om je kleine teen weer recht te laten zetten. Tijdens dit gevecht is de jam allang op de grond gevallen en heb je meteen het antwoord op je vraag. De jam eindigt als eerste op de grond!
|
Hoewel er ook andere problemen zijn op te lossen in deze wereld zit ik er toch nog een beetje mee! Ondertussen ben ik geneigd om te denken dat je mij in het ootje neemt en het gewoon een strikvraag is waar ik in trap. Dat doe je toch niet zo'n test denk ik dan en ook nog; nee toch Anne dat meen je niet, niet proberen hoor! Voor de lezers met neigingen om dit wel uit te proberen; NIET INTRAPPEN!
|
Ik ben nog niet overtuigd van Eric zijn oplossing, en Frank als er iemand katvriendelijk is ben ik het wel.
|