« vorige pagina  |  resultaten 11-20 van 19  |  volgende pagina »
Geplaatst op 16:51 om Dinsdag 7 april 2009
staat en scholen moeten los staan van ras en religie!!

Geplaatst op 18:27 om Dinsdag 7 april 2009
Haal het geloof uit de scholen, uit de politiek en anderen zaken.
Hou dat persoonlijk en in de daarvoor bestemde gebedshuizen.
In een vak als b.v. wereldoriëntatie kunnen alle geloven aan bod komen.
Wil men meer leren over een eigen geloof is dan dat gebedshuis geschikt lijkt me.
Geplaatst op 21:10 om Dinsdag 7 april 2009
Hoewel ik het eens ben dan we geloof zoveel mogelijk gescheiden moeten houden van school, politiek etc. is dit volgens mij niet mogelijk. Een groot deel van ons land is christelijk en dit deel schijnt elk jaar weer in de regering te komen (en onze gemeente..) Zij regeren volgens hun normen en waarden en die kan je niet uit ze halen. Geloof blijft politiek. Waar we naar moeten streven is een land waar iedereen (dus ook de christenen) een grondwet respecteert waar vrijheid centraal staat, zodat in het geval dat de meerderheid van ons land vind dat bijvoorbeeld abortus (en miljoenen andere dingen) slecht en tegen hun geloof is, dit nog steeds mogelijk moet zijn voor de minderheid die dat wel wil....Vrijheid is de sleutel tot een werkende samenleving en ik vind dat we als Nederland, een land dat dat al eeuwen doet, dat koste wat kost in stand moeten houden!
Geplaatst op 00:03 om Woensdag 8 april 2009
Het heeft geen zin uitsluitend gelovigen te verwijten dat ze waarden en normen hanteren, want dat doet iedereen. Ook de partij voor de dieren of de partij van Geert Wilders, de PVV, hanteert waarden en normen. De eigen normen welteverstaan.

Het wordt pas kwalijk als christenen of moslims of joden of milieu-fanaten zeggen dat hun normen die van God zijn. Of van moeder natuur (wat nagenoeg hetzelfde effect heeft).

Vrijheid is een containerterm, waar iedereen van alles in kan gooien. Het gaat echter om de gevolgen van mijn vrijheid voor een ander. En daar begint mijn verantwoordelijkheid. Ik ben niet geheel vrij. Mijn vrijheid, vooral als ik die meen grenzeloos te kunnen en mogen uitleven, zal al snel schade berokkenen aan een ander.

Ik wil graag wonen in een land waar niet vrijheid centraal staat, een vreselijk land lijkt me dat, maar respect en verantwoordelijkheid allereerst jegens de mensen in die samenleving die een minder sterke positie in kunnen nemen, minder geld hebben, minder kansen op de arbeidsmarkt, minder fysieke mogelijkheden.

Ik stem sinds jaar en dag SP. En ik hoop dat zij met hun waarden en normen proberen zoveel mogelijk invloed uit te oefenen. De vrijheid die bijvoorbeeld de VVD voorstaat, daar heb ik niet zoveel mee. Die is alleen goed voor degene die zichzelf toch al vrij behoorlijk redden kan.
Geplaatst op 00:07 om Woensdag 8 april 2009
@Jurgen. Respect
Geplaatst op 00:42 om Woensdag 8 april 2009
Ghandi heeft ooit gezegd dat degene die kerk en staat van elkaar wil scheiden van beide niks begrepen heeft...

Ik kan een heel eind met hem meegaan maar trek de lijn toch echt waar geloven omslaat in xenofobie en zonde.
Geplaatst op 14:49 om Zaterdag 11 april 2009
Mijn kinderen zijn heel bewust naar en openbare school geweest. Beiden hebben ook één jaar godsdienst en één jaar humanistisch onderwijs gehad. Ik vind het gewoon belangrijk dat mensen weten wat er speelt en over dingen mee kunnen praten. Niets is zo vervelend als je ondersteboven laten praten door iemand die heel stellig foute dingen beweert.
Ergens anders is ook het kostenaspect nar voren gekomen. Wanneer een openbare school fondsen krijgt dan wordt hetzelfde bedrag in de ernaast staande school gepompt. Ik vind dit weggegooid geld. Hetzelfde bedrag concentreren in goed onderwijs voor iedereen lijkt me een stuk beter.
Geplaatst op 14:50 om Zaterdag 11 april 2009
Ga ik weer op mijn tetter omdat ik het laatste bericht niet had.
Geplaatst op 14:55 om Zaterdag 11 april 2009
Kijk daar heb je het woord. Goed onderwijs.
Met drie Drachtster basischolen die op de zwarte lijst straan van de onderwijs inspectie geen overbodige luxe.
Geplaatst op 14:59 om Zaterdag 11 april 2009
Dat mag dan inderdaad wel wat aandacht hebben lijkt me.
« vorige pagina  |  resultaten 11-20 van 19  |  volgende pagina »