|
|
|
Geplaatst op 22:58 om Dinsdag 31 augustus 2010
|
|
Wat bedoelen ze hiermee, en waar komt het vandaan?
Wat bedoelen ze hiermee, en waar komt het vandaan?
|
|
|
|
Geplaatst op 23:10 om Dinsdag 31 augustus 2010
|
|
Uit de Middeleeuwen, het oog van de naald was een deurtje dat langer open bleef dan de stadsdeur.
Uit de Middeleeuwen, het oog van de naald was een deurtje dat langer open bleef dan de stadsdeur.
|
|
|
|
Geplaatst op 23:17 om Dinsdag 31 augustus 2010
|
|
Ho ho Kramer, gaat nog verder terug: "Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Matteüs 19 vers 24). Vind ik zelf één van de meest aansprekende bijbelteksten.
Ho ho Kramer, gaat nog verder terug: "Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Matteüs 19 vers 24). Vind ik zelf één van de meest aansprekende bijbelteksten.
|
|
|
|
Geplaatst op 23:19 om Dinsdag 31 augustus 2010
|
|
Je hebt gelijk.
Je hebt gelijk. :)
|
|
|
|
Geplaatst op 09:12 om Woensdag 1 september 2010
|
|
allebei gelijk, alleen het waren geen middeleeuwen, verder een interessante beschouwing over de uitdrukking en hebreeuwse symboliek.
http://www.goedbericht.nl/oog.html
|
|
|
|
Geplaatst op 13:02 om Woensdag 1 september 2010
|
|
Als je op je kameel door de woestijn op de vlucht was en in de verte een vesting aan de horizon zag, dan leek dat op een langgerekte naald (in perspectief), de poort was dan het spreekwoordelijke oog. Als je die haalde was je gered.
Als je op je kameel door de woestijn op de vlucht was en in de verte een vesting aan de horizon zag, dan leek dat op een langgerekte naald (in perspectief), de poort was dan het spreekwoordelijke oog. Als je die haalde was je gered.
|
|
|
|
Geplaatst op 09:54 om Maandag 6 september 2010
|
|
Dat kan dus ook zo zijn. 4000 voor Christus werden er al tattoo's gemaakt. dus de naald bestond toen ook al.
Dat kan dus ook zo zijn. 4000 voor Christus werden er al tattoo's gemaakt. dus de naald bestond toen ook al.
|