« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 23  |  volgende pagina »
Geplaatst op 23:13 om Dinsdag 21 april 2009
Wanneer ontdekte jij voor het eerst De Lawei? Deel met ons je mooiste en indrukwekkendste herinnering. Hoelang is het geleden? Was het spannend, verleidelijk, moeilijk, hartverwarmend, griezelig, gelukkigmakend, inspirerend, irritant, enthousiasmerend? VERTEL HET ONS.
Geplaatst op 23:22 om Dinsdag 21 april 2009
Dat geloof je niet. Dat was in Madurodam. Dat was de eerste keer dat ik de Lawei bewust in me op nam omdat het me raakte dat er iets uit Drachten in het zo belangrijke Madurodam stond.
Geplaatst op 23:30 om Dinsdag 21 april 2009
Daar had ik het hier ook net over.. Staat de Lawei daar nog??

Mijn eerste herinnering aan de Lawei is toch het VOO sprookje met Sinterklaas. Met de school zien hoe de meesters en juffen het sprookje deden, we kregen een hele grote taai taai pop met een manderijntje.
Ik geloof dat dit nog precies hetzelfde is als toen..
Geplaatst op 17:27 om Woensdag 22 april 2009
School toneel....man wat was dat spannend!!
heb nog vaak dat gevoel als ik binnen loop haha grappig...

Lawei in Madurodam was ook leuk om te zien, toen was het helemaal drukwekkend!!
Geplaatst op 17:46 om Woensdag 22 april 2009
Scapino ballet kan ik me nog herinneren en inderdaad het VOO Sprookje.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 21:43 om Donderdag 23 april 2009
De eerste keer in de Lawei? Dat was óf een voorstelling van VOF de kunst. Waarbij er bij een liedje over het podium mocht worden gelopen, eng dat dat was. Ik als kleine uk snel over het podium...

Of het was met een ritmische gymnastiek voorstelling. Ik zat op ritmische gymnastiek bij de selectie. Er werd mij verteld dat ik een optreden had in de Lawei... Ik natuurlijk helemaal in de zenuwen, bibberende beentjes. En wat bleek; het was een voorstelling met allemaal sporten die in Drachten werd beoefend. Uiteindelijk kwam er op het eind van die voorstelling een rij kids met ieder een bordje in zn handen met een letter er op. Ik had het bordje met de letter N van Drachten.... Bordje hield ik voor mn hoofd Vond het veel te spannend!
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 21:44 om Donderdag 23 april 2009
De eerste keer dat ik "echt" de Lawei ontdekte was anderhalf jaar geleden. Pas toen heb ik de Lawei gezien zoals hij werkelijk is, achter de schermen, meegelopen met de techniek om werkelijk het toneelpodium te zien zoals het wordt opgebouwd en weer afgebroken. Te weten hoe het is om daar te werken, een fantastische ervaring!

Natuurlijk ken ik de Lawei al veel langer en heb met verschillende verenigingen op het toneel gestaan. Oh wat was dat altijd spannend..

De Lawei "the place to be".
Geplaatst op 22:09 om Vrijdag 24 april 2009
Ik zal een jaar of zestien zijn geweest. Mijn vader nam me mee naar een stuk dat volgens mij geschreven was door Adriaan van Dis. Hoe en wat weet ik niet meer precies. Wel herinner ik me Helmert Woudenberg. Een indrukwekkende man met een markante kop.

Een tijdje geleden heb ik hem weer gezien. Weer in De Lawei. Hij was in de huid gekropen van Pim Fortuyn. Koude rillingen, terugdenken aan lang geleden.

Vooral de laatste paar jaar heb ik regelmatig erg leuke dingen in De Lawei gezien, maar de herinnering aan die eerste voorstelling blijft onovertroffen.
Geplaatst op 17:52 om Woensdag 29 april 2009
Er doen roddels de ronde dat er kinderen verwekt zouden zijn...?! in De Lawei.
Geplaatst op 18:01 om Woensdag 29 april 2009
!? Nee toch zeker!
« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 23  |  volgende pagina »