Geplaatst op 14:14 om Maandag 27 april 2009
Voorstellingen beginnen normaliter om 20:00 uur en op de middag om 15:00 uur. Maar zijn dit wel prettige aanvangstijden? Is 20:30 uur niet beter? En is er ook wat te zeggen voor een aanvangstijd van 11:00 uur als het gaat om peutervoorstellingen en 17:00 uur op de zaterdagmiddag als het gaat om jeugdvoorstellingen? We zijn benieuwd naar jullie voorkeuren en vooral naar de reden.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 14:18 om Dinsdag 5 mei 2009
Als ik zelf naar een voorstelling ga dan vind ik 20:00 een prima tijd. Later heb ik persoonlijk liever niet omdat de tijd dat je dan weer vertrekt opschuift. Voorstelling vinden vaak plaats op een doordeweekse dag en dan is het de volgende dag toch weer vroeg opstaan, dus misschien nog liever naar half acht. Wat betreft peutervoorstelling, daar kan ik me van voorstellen dat misschien 14.00 een fijne tijd is. Maar ja, ik heb geen kinderen, dus veel kan ik daar niet over zeggen.
Geplaatst op 14:51 om Dinsdag 5 mei 2009
20.00 uur is een goede aanvangstijd, vooral voor door de week, maar ook weekenden, daarna kun je nog even nazitten in de hopper.
Voor de artisten lijkt me dat ook handig omdat ze dan op en redelijk tijdstip klaar zijn.

Dit mag van mij zo wel blijven.
Geplaatst op 14:53 om Dinsdag 5 mei 2009
Als het om een voorstelling gaat is 20:00 perfect.. maar muziek en dergelijke in de hopper bijvoorbeeld zou ik het later laten beginnen.. anders heb je weer zo een loner aan de bar hangen
Geplaatst op 14:58 om Dinsdag 5 mei 2009
Acht uur is een goede regel voor voorstellingen inderdaad.
Geplaatst op 20:26 om Dinsdag 5 mei 2009
Ook ik kan me prima vinden in beginnen om 20 uur.

Ik woon in Groningen. De meeste voorstellingen bezoek ik door de week. Tijd en behoefte om na mijn werk eerst naar huis te gaan heb ik niet. Als ik dan even na zessen stop met werken, is er alle tijd om samen met de mensen met wie ik de voorstelling bezoek eerst nog gezellig op mijn gemak iets te gaan eten.

Wat Conor zegt over later beginnen met muziek ben ik maar gedeeltelijk met hem eens. Ik vind het leuk als er muziek speelt in Hopper als je uit een voorstelling komt: mijn indruk is dat er dan meer mensen blijven hangen. Op vrijdagmiddag ga ik met collega's vaak na het werk nog even iets drinken in Hopper. Juist dan is het leuk dat de muziek (live of dj's van Iduna) eerder begint.
Geplaatst op 15:45 om Woensdag 6 mei 2009
Ik vind de tijd perfect, vooral door de weeks,dan is het zomaar laat!
Maar ik zou nog meer zaterdagen willen,mijn man is schauffeur en kan eigenlijk alleen dan!
We gaan ook wel door de weeks maar dan moet hij en vooral de planning er de hele week rekening mee houden,wat er soms wel eens toe heeft geleid dat ik alleen moest of de kaart aan een vriendin moest geven!