Geplaatst op 19:23 om Woensdag 2 september 2009
De Lawei bestaat 20 mei 2010 precies 50 jaar. Tijd om vooruit te kijken, maar ook tijd om terug te blikken. Een aantal maanden geleden plaatste ik al een andere oproep om de mooiste eerste onmoeting met De Lawei met ons te delen, maar omdat er veel nieuwe leden zijn op DWJM en omdat de discussie ongetwijfeld ver naar onder is gezakt, blaas ik er bij deze nieuw leven in.
Wat is jouw geschiedenis in De Lawei?
Geplaatst op 20:56 om Woensdag 2 september 2009
ik was 15 jaar en Piet Bambergen speelde in een komedie (wat anders?).... mijn buurvrouw (die ik niet kende) wou een foto van hem maken terwijl hij in zijn blote bovenlijf op het podium stond maar durfde niet zo goed... IK natuurlijk wel... probleem was: hij had zijn blouse alweer aan, echter op het moment dat hij door had wat de bedoeling was, deed hij zijn blouse nog een keer uit.
Geplaatst op 21:14 om Woensdag 2 september 2009
Mijn eerste herinneringen aan de Lawei waren volgens mij de schoolconcerten, toen ik op het Drachtster Lyceum zat. We mochten onder schooltijd een klassiek concert bijwonen. Met uitleg, dus zeer boeiend (dus niet.... ).We moesten onze "concertkaart" inleveren bij de ingang als bewijs dat we er echt heen waren gegaan. Niemand had blijkbaar in de gaten dat we meteen na het inleveren van deze kaart door de achterdeur weer vertrokken, haha. Dus, niet veel van opgestoken! .
Geplaatst op 21:21 om Woensdag 2 september 2009
Vroeger ben ik met mijn ouders eens naar "De revue" ofzo geweest, dat was denk ik de eerste keer. Ben vroeger ook wel eens naar het jeugdtheater geweest. Tijdens de lagere school natuurlijk naar het sprookje. Lopend vanaf school, liedjes zingen in de pauze en na de tijd een grote speculaaspop. Later op de leao hadden we daar ook de jaarlijkse voorstelling, had een naam maar dan kan ik ff niet op komen. Recenter hebben we der het Zuidoostzorg feest gehad, feestje in de hopper toen mijn schoonvader 50 werd en we zijn eens naar Eric van Sauers geweest. In 2008 en 2009 nog helemaal niet.
Geplaatst op 21:26 om Woensdag 2 september 2009
De prachtige concerten van het Frysk orkest en nu het Noord Nederlands Orkest.
Maar de eerste herinneringen: een optreden van de gymnastiekvereniging Hercules Udi, het VOO sprookje, de schoolconcerten (Pim Jacobs trio), de revue Dag ouwe, dag jonge, de toneelstukken van Meiinoar Ien.......
Geplaatst op 21:42 om Woensdag 2 september 2009
De voorstellingen van Robert Long en leen Jongewaard, musical van de middelbare school, Boudewijn de Groot,....
Geplaatst op 22:20 om Woensdag 2 september 2009
Bedacht me net dat de leukste herinneringen aan de Lawei samen met de kinderen was. Kindervoorstellingen! Elk jaar mochten mijn kinderen elk 2 of 3x met een vriendje naar een voorstelling, ik ging uiteraard ook mee. We hebben heel veel wisselende dingen gezien: kinderoperette; muf ruikende kostuums, en redelijk dramatisch....(repelsteeltje). Theater Terra; ontroerend, een klein jongetje (pop) was ernstig ziek en tijdens de uitvoering van zijn laatste wens overleed hij... . Een solovoorstelling van een man die het over "natuurlijk" had; wat was er natuurlijker dan naakt??? hij begon zich uit te kleden, vriendje van mijn zoon (toen 5...) vroeg heel bedremmeld of die meneer ECHT al zijn kleren uit zou gaan doen, ik reageerde ongeveer net zo bedremmeld als hem, dat ik het ook niet wist.... ppfff, gelukkig hij hield zijn slip (met panterprint) aan!
Kortom: altijd verrassend!
Geplaatst op 22:37 om Woensdag 2 september 2009
Het VOO sprookje met school. Ga er nog ieder jaar heen als het kan.
Alleen dan niet meer met een taai taai pop en een mandarijn.